پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118664
رييس مجلس در افتتاح ۱۸ پروژه مخابراتي قم مطرح کرد؛
تحريم‌هاي عليه ايران موجب تقويت توليد داخل شد
تاریخ انتشار : 1393/06/06 18:44:20
نمایش : 1852
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي درواقع سبب شد شرايط براي تقويت توليدات داخلي با استفاده از کارشناسان و مهندسان داخلي بيش از پيش فراهم شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري تحليلي قم فردا، علي لاريجاني صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه نيروگاه برق CHP و 18 پروژه مخابراتي استان قم که در محل دانشگاه صنعتي قم برگزار گرديد، با اشاره به توانمندي داخلي در صنايع الکترونيک و مخابراتي، اظهار داشت: زماني که من در صداوسيما بودم احساس نياز به توانمندي داخلي احساس مي‌شد؛ در آن زمان تحريم نيز نبوديم، به همين دليل من به متخصصان داخلي اعتماد کردم و ساخت بسياري از قطعات فرستنده‌ها و بخش نور صداوسيما را به آن‌ها سپردم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با تمجيد از مهندسان داخلي در عرصه مخابرات افزود: در آن زمان بر صداوسيما مقرر کرديم که جهت‌گيري بايد به سمت استفاده از توليد داخلي باشد و ازاين‌رو مهندسان داخلي را تقويت کرديم و ساخت فرستنده‌هاي کم‌توان و برخي از بخش‌هاي نور را به داخل سپرديم که قبلاً خريد آن‌ها را از خارج انجام مي‌داديم.

لاريجاني تصريح کرد: توان داخلي حيرت‌آور بود و فرستنده‌هاي زيادي توسط متخصصين داخلي به ويژه جهاد دانشگاهي خواجه نصير و ساير دانشگاه‌ها ساخته شد و به‌عنوان‌مثال فرستنده پرقدرت نصب‌شده در راه تهران - قم ساخت مهندسان داخلي بوده است.

وي بابيان اينکه تحريم‌ها نه‌تنها ايران را به زانو درنياورده بلکه شرايط را براي افزايش توانمندي توليد داخلي و تقويت آن فراهم کرده است، گفت: تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي درواقع سبب شد شرايط براي تقويت توليدات داخلي با استفاده از کارشناسان و مهندسان داخلي بيش از پيش فراهم شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت حمايت از سرمايه‌گذاري در کشور خاطرنشان کرد: مصوب شده که پنجره واحدي براي سرمايه‌گذاري ايجاد شود تا کسي که مي‌خواهد سرمايه‌گذاري کند به يک دستگاه مادر مراجعه کرده و آن دستگاه بقيه کارها و مجوزها را در مدت معين انجام دهد، البته چنين چيزي هنوز در عمل محقق نشده است اما راه انجام آن از نظر تئوري آماده‌شده است.

لاريجاني با تقدير از شرکت مخابرات ايران و استان قم براي راه‌اندازي پروژه نيروگاه توليد برق و آب مقطر به‌طور همزمان افزود: توليد آب در کنار توليد برق بسيار خوب است و در کشور ما اهميت زيادي دارد.

وي با اشاره به مشکل کمبود آب در آينده ابراز داشت: ضعف‌هايي مطرح است که حتي نيروگاه‌هاي هسته‌اي هم در کنار توليد برق آب نيز توليد کنند چراکه ايران با توجه به رشد جمعيت و نياز فعلي نيازمند آب بيشتري است و چالش‌هاي آبي نيز گاهي در مجلس هم مطرح مي‌شود.

رئيس قوه مقننه اظهار کرد: 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزي مصرف مي‌شود و راهکارهايي مانند خريد آب مهار آب‌هاي مرزي و توليد آب مدنظر سياست‌گذاران اقتصادي کشور قرار دارد.

لاريجاني در بخش ديگري به خدمات ستاد اجرايي فرمان امام به کشور اشاره کرد و افزود: اين ستاد خدمات بسيار خوبي را در کشور انجام داده و درزمينهٔ آباداني مناطق محروم و توليد ثروت و اشتغال کارهاي زيادي را انجام داده است.

وي خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله اين ستاد فعاليت‌هاي خود را درزمينهٔ ايجاد اشتغال و آباداني کشور با رشد خوب ادامه دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html